piątek, 10 lutego 2012

Aforyzmy

Każdy człowiek ma tendencję do zmiany swojego światopoglądu i własnego systemu wartości lecz nie każdy potrafi to zaakceptować przed faktem dokonanym lub nawet w jego trakcie. Nigdy nie czytałem książek, nigdy nie zastanawiałem się nad różnymi sprawami głębiej i sądzę, że jest to zupełnie normalne. W życiu na wszystko jest czas i każdy człowiek musi przeżyć poszczególne etapy aby przejść na inny poziom nie koniecznie wyższy i tym samym nie koniecznie gorszy dla nas samych.
Niektóre stare rozrywki zamieniłem ostatnio na regał w księgarni podpisany jako filozofia, psychologia i socjologia. Jest to wciągające jak kokaina bo nigdy jej nie próbowałem. Zigdy nie powiem, że znam się na każdej z tych dziedzin tak samo jak mimo skończenia studiów kulturoznawczych nie nazwę się kulturoznawcą.
Kupiłem ostatnio nową książkę "Potęga Podświadomości" i muszę przyznać, że zrobiła na mnie większe wrażenie niż pewna niebezpieczna sytuacja w moim życiu przez którą prawie straciłem życie. Brak mi słów.
Ludzie kategoryzują się na ludzi głupich i mądrych lecz co jest wyznacznikiem tej reguły? Ja sądzę po kilku przemyśleniach, że jestem głupi mimo, że znam się na wielu rzeczach. Czy mądrość wynika z określenia nas przez kogoś na podstawie wiedzy którą posiadamy? Czy głupota jest niewiedzą czy świadomością jej nie posiadania?

Przez ostatni rok wymyśliłem i zapisałem kilka aforyzmów. Na swoim blogu w prawej kolumnie wpisałem moje ulubione aforyzmy innych autorów i z tego powodu nie mogę wpisać tam swoich gdyż nie jestem godny stania w tym samym szeregu co Oni. W strachu przed amnezją i destrukcją dysku twardego zapiszę je tutaj - w powietrzu.

Stoją obok siebie dwie różne osoby, piękna i nienudna która jest piękna?

Prawdziwy mężczyzna trzyma swój majątek zawsze przy sobie z tym, że jeden w portfelu a drugi w głowie.

Normalny człowiek widzi to co chce widzieć a nienormalny człowiek widzi to czego nie widać.

Mężczyźni modyfikują świat dla wszystkich, Kobieta modyfikuje męskość dla siebie. Kobieta rządzi światem.

Egoista to człowiek który nie lubi złodziei

W dobie kryzysu gospodarczego powiedzenie „na bank” przestaje mieć znaczenie a w godzinie kryzysy małżeńskiego Kocham cię dajemy w kredyt.

Nie akceptujemy miłości homoseksualistów a sami wchodzimy z laptopem do łóżka

Człowiek który cały czas biegnie przeważnie stoi w miejscu

Cywilizacja to dożywotnie więzienie dbające o Public Relations

2 komentarze:

  1. Książki mają jedną zasadniczą wadę - czasami pozbawiają poczucia rzeczywistości.

    OdpowiedzUsuń
  2. bez książek chodzimy po ziemi podczas gdy po ich zainstalowaniu szybujemy w chmurach? zależy też od tematyki czytając Twojego bloga wniosków mogę wyciągnąć kilka ;)

    OdpowiedzUsuń

Najlepsze Blogi